ΚΡΙΤΙΚΕΣ - ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑΤΑ
Είδαμε την Γεύση από μέλι στο Αγγέλων Βήμα.
ΓΕΥΣΗ ΑΠΟ ΜΕΛΙ
της Shelagh Delaney
Υπάρχουν ζωές που βιώνονται χωρίς επίγνωση.Υπάρχουν άνθρωποι που ζουν χωρίς συνειδητότητα, που παίρνουν τη ζωή τους μηχανικά, όπως τα φώτα πορείας ενός αυτοκινήτου φωτίζουν τα επόμενα 100 μέτρα και μετά τα άλλα 100..και τα άλλα 100..,χωρίς όραμα ούτε στόχο.Αυτή την αφόρητη καθημερινότητα του Είναι, ζωγράφισε πάνω στη σκηνή του θεάτρου ΑΓΓΕΛΩΝ ΒΗΜΑ με το πινέλο μεγάλου ζωγράφου η Ανδρονίκη Αβδελιώτη.Η δύσκολη καθημερινότητα του ανθρώπου, χωρίς φτιασίδια μα ούτε και δράματα.Παρ' όλο που θα μπορούσε να χαρακτηριστεί τραγική. Γιατί είναι τραγικό να ζεις τυχαία κι επιπόλαια.
Μια μητέρα πιο ανώριμη από την κόρη της, μια κόρη χωρίς κανένα πρότυπο, τουλάχιστον υγιές, άνθρωποι που δεν έμαθαν πώς να ανταλλάζουν μεταξύ τους την αγάπη, είναι ο μικρόκοσμος του έργου.Μια ζωή λίγη, χωρίς αγάπη κι επίγνωση. Όπως τα σκηνικά.Γυμνά και βρώμικα κραυγάζουν την έλλειψη αισθητικής και τη φροντίδα[Ανδρονίκη Αβδελιώτη Νικόλαος Μαρμαροτούρης]..Εξαίρεση ο φίλος της Τζο που ξέρει να φροντίζει να αγαπά και να προσφέρει.
Η Ποπέτα Σούκου στο ρόλο της Τζο, είναι μια δροσερή και φρέσκια παρουσία που απολαμβάνεις την απλότητα κι αυθεντικότητα της ερμηνείας της.Στο πρώτο επίπεδο της ερμηνείας της βλέπεις ένα κορίτσι με έλλειψη αγάπης κυρίως από τη μάνα της, ένα κορίτσι που δεν ξέρει άλλο δρόμο να βαδίσει εκτός από αυτόν που της έδειξαν.Στο δεύτερο επίπεδο βλέπεις τη δίψα για ζωή, την περιέργεια να γνωρίσει καινούργιους κόσμους, τη λαχτάρα ν΄αγαπήσει και ν' αγαπηθεί.Μια όμορφη παρουσία που σε κερδίζει με την αληθινότητά της.
Η Ανδρονίκη Αβδελιώτη στο ρόλο της μάνας-παιδιού,εκπληκτική.Σκληρότητα κι ευαισθησία, αυταρχικότητα και φόβος, επιπολαιότητα που φαίνεται, απόγνωση που κρύβεται πίσω από το ανέμελα αδιάφορο ύφος, όλα αυτά με πολλή εκφραστικότητα και ζωντάνια.Μια γυναίκα που αρνείται πεισματικά να ωριμάσει.
Η σκηνοθεσία της ίδιας, συγκινεί με την αφοπλιστική της απλότητα σ' ένα δύσκολο έργο.Στη γλαφυρή απεικόνιση της δύσκολης καθημερινότητας των προσώπων, διαφαίνεται η σκηνοθετική τρυφερότητα με την οποία αγγίζει τους ήρωες, όπως ένας δημιουργός που συμπάσχει με τα πλάσματα του, αλλά τους δίνει με αγάπη το δώρο της ελεύθερης βούλησης.
Τι θα κάνει η νεαρή Τζο; Θα βρει τη δική της ταυτότητα ή θα ακολουθήσει το μητρικό πρότυπο, έλκοντας υποσυνείδητα παρόμοιες καταστάσεις και πρόσωπα;
Πολύ καλοί οι τρεις νεαροί ηθοποιοί στους μικρούς τους ρόλους Ηλίας Βογιατζιδάκης, Θάνος Παπαθανάσης και Άρης-Ηλίας Τοπάλογλου.
Εξαιρετική η χορευτική κίνηση και των πέντε ηθοποιών με τη μουσική σύνθεση της Αργυρώς Καπαρού.
Η χαρά και το κέφι που βγάζει η μουσική, δείχνει την ανάγκη αυτών των ανθρώπων να ξεφύγουν από τη μιζέρια τους και να ζήσουν μια αληθινή ζωή.
Οι φωτισμοί του Βασίλη Κλωτσοτήρα είναι ένα ιδιαίτερα ομιλητικό κομμάτι της παράστασης.Ευέλικτοι και γρήγοροι, προσπαθούν να φωτίσουν τα σκοτεινά σημεία, να τα βγάλουν στην επιφάνεια προς ίαση, να ξυπνήσουν τη φλόγα της ζωής.
Το θέατρο ΑΓΓΕΛΩΝ ΒΗΜΑ είναι γνωστό για το πάθος που έχει για την ποιότητα.Και να τονίσω την πολύ αξιόλογη δουλειά της Μαργαρίτας Δαλαμάγκα-Καλογήρου στη μετάφραση του έργου.
Η ΓΕΥΣΗ ΑΠΟ ΜΕΛΙ είναι μια ιδιαιτέρως γοητευτική παράσταση που αγγίζει βαθειά θέματα με τρυφερό κι ανθρώπινο τρόπο.Μέσα στους χαρακτήρες της ιστορίας σαν σε καθρέφτη, ανακαλύπτεις πράγματα για τον εαυτό σου.Είναι μια παράσταση που αξίζει πολλά.
"Βαθιά γαλάζια θάλασσα": Μια συγκινητική ερωτική ιστορία έρχεται στο Αγγέλων Βήμα
Θυμίζει την ιστορία της Άννας Καρένινα η "Βαθιά γαλάζια θάλασσα" του Βρετανού Τέρενς Ράττιγκαν. Η Έστερ, μια ευαίσθητη γυναίκα, εγκαταλείπει τον εύπορο σύζυγο της για να ακολουθήσει τον πάμφτωχο πλην γοητευτικό εραστή της. Όταν αντιλαμβάνεται ότι ο αγαπημένος της δεν μπορεί να εκτιμήσει την αγάπη της και τη θυσία που έκανε για χάρη του, να εγκαταλείψει τον πλούσιο σύζυγό της, αποπειράται να αυτοκτονήσει. Ο σύζυγός της προσπαθεί να την πείσει να επιστρέψει σε κείνον, αλλά αυτή επιμένει με πάθος να αγαπά τον εραστή, ο οποίος την εγκαταλείπει για να επιστρέψει στο παλιό του επάγγελμα, του πιλότου. Όντας σε αδιέξοδο η Εστέρ βρίσκει συμπαραστάτη τον γιατρό, που στην βοήθησε στο ατύχημά της. Οι συμβουλές του θα τη βοηθήσουν να συνεχίσει τη ζωή της.
Η Μαργαρίτα Δαλαμάγκα-Καλογήρου επέλεξε και μετέφρασε το έργο για τη σκηνή του Αγγέλων Βήμα. Το δραματικό έργο παρουσιάζεται στο πλαίσιο της Θεματικής Ενότητας για το 2021-2022: "H εποχή της Αθωότητας" σε και σκηνοθεσία του Αλέξιου Κοτσώρη με πρωταγωνιστές τους: Φωτεινή Τεντολούρη, Στράτο Τζώρτζογλου, Τάσο Προβιά, Μαρία Καρακίτσου, Γιάννη Οικονόμου και Γιώργο Ζώη. Την ομάδα συμπληρώνουν, ο νέος ταλαντούχος μουσικός Φάνης Κακοσαίος που γράφει πρωτότυπη μουσική για την παράσταση και ο Βασίλης Κλωτσοτήρας που θα κάνει τους φωτισμούς.
Η "Βαθιά Γαλάζια Θάλασσα" (πρωτότυπος τίτλος: The Deep Blue Sea) γράφτηκε το 1952 και παιζόταν στο Λονδίνο για τέσσερις συνεχόμενες χρονιές. Έκανε πρεμιέρα στην Ελλάδα την ίδια χρονιά με πρωταγωνιστές τους Γιώργο Παπά, Έλλη Λαμπέτη και Δημήτρη Χορν στο θέατρο "Κυβέλης". Μεταφέρθηκε στη μεγάλη οθόνη το 1955 από τον Ανατόλ Λίτβακ, με πρωταγωνιστές την Βίβιαν Λι και τον Κάννεθ Μορ, ενώ έχει επίσης γυρισθεί από τον Τέρενς Ντέιβις και κυκλοφόρησε το 2011 με τον τίτλο "Το βαθύ μπλε του έρωτα" (The deep blue sea) και πρωταγωνιστές τους Ρέιτσελ Βάις και Τομ Χίντλστον.
«Η Ζαριά»: Ζούμε στις φαντασιώσεις μας;
O Peter Straughan είναι βραβευμένος με ΒΑFΤΑ, υποψήφιος για OSCAR και για πολλές άλλες διεθνείς διακρίσεις για σενάριά του. Η ΖΑΡΙΑ (αγγλικός τίτλος BONES=τα κόκκαλα, τα ζάρια), θεατρικό του έργο γραμμένο το 2002, μας μεταφέρει σε ένα καταχρεωμένο πορνοσινεμά, στο Gateshead, μια ασήμαντη πόλη της κεντρικής Αγγλίας, την δεκαετία του ’60.
Ο θεατρικός συγγραφέας Kee Thuan Chye έρχεται στο Αγγέλων Βήμα
Το θέατρο Αγγέλων Βήμα θα υποδεχθεί την Κυριακή, 27 Μαΐου 2018 (ώρα 20.00) τον Kee Thuan Chye, συγγραφέα του έργου «Κάθαρση Τώρα» (αγγλικός τίτλος THE BIG PURGE), ο οποίος θα παρακολουθήσει την παράσταση και μετά το τέλος θα συζητήσει με το κοινό.
Samotnosc στο θέατρο «Αγγέλων Βήμα»: Ένα ενιαίο θεατρικό γλυπτό φτιαγμένο από εικόνες
Samotnosc, μια άγνωστη λέξη. Μια οθόνη έτοιμη να δεχτεί τις προβολές των χαρακτήρων του έργου, της Ιουλίας και του Νικηφόρου. Μιας εμμονικά μοναχικής γυναίκας και ενός ερωτικά υπερδραστήριου μεσήλικα. Δύο ανθρώπων ακραία διαφορετικών και συγκρουόμενων μέσα στην αναγκαστική συμβίωσή τους, σε μια Αθήνα που ο πληθυσμός της αλλάζει. Τι τους δένει σε αυτή τη συμβιωτική σχέση; Κοινό σημείο αναφοράς και για τους δύο, η μοναξιά και η αναγκαστική διαχείριση της. Για πόσο μπορούν να αντέξουν τη μοναξιά; Τι είναι διατεθειμένοι να κάνουν για να την αντέξουν; Ο νεαρός μετανάστης που βρίσκεται στο δρόμο τους θα μπορέσει να σηκώσει το βάρος των προσδοκιών τους;
Samotnosc, μία παράσταση για τη μοναξιά. Αυτή τη «δύσκολη τοξική γκόμενα»
«Μια παιδική εικόνα. Τρεις αδελφές μοδίστρες κάπου στου Ζωγράφου. Με θυμάμαι να παίζω με τα μασούρια και τις δακτυλήθρες κάτω απ' τη ραπτομηχανή όσο εκείνες μας επιδιόρθωναν ρούχα. Θρήσκες, χρυσοχέρες, γεροντοκόρες και οι τρεις. Πιθανότατα ανενεργές σεξουαλικά, και σίγουρα γεμάτες ταμπού».
Η Ευτυχία Γιακουμή ενσαρκώνει μια Λούλου εκπληκτικών αποχρώσεων τόσο στην αισθητική όσο και στην κοσμοαντίληψη την οποία στηρίζει ο συγγραφέας.
Η ερμηνεία της καθηλωτική.Η σκηνοθεσία αρκετά δυναμική καταφέρνει να βγάλει όλη τη δραματική ενέργεια του κειμένου. Ο συνδυασμός αυτών; Εξαιρετικός!
Επισκεφθήκαμε το μικρό θεατράκι της οδού Σατωβριάνδου, όπου μας υποδέχθηκαν δύο παιχνιδιάρικα πατουσάκια και δύο… χρυσόψαρα! Ακούγεται σουρεαλιστικό; Ήταν! Ας λάβουμε, όμως, υπόψιν τη συνθήκη στην οποία εμπλεκόμαστε επί σκηνής.